1. Barátok, ismerősök, kollégák – Személyes beszélgetések alkalmával említsd meg a könyvedet. Mesélj róla. Én már sok könyvet adtam el így. Tudod: Sztorizz!

– FB chat: Írj rá azokra, akiknek tudod, hogy segíthet vagy akit érdekelhet a könyved. Ne légy tolakodó, ne csak annyit csinálj, hogy odadobsz mindenkinek egy reklámot. Azt a legtöbben nem szeretik. Beszélgess! Kérdezz! És ha a beszélgetés olyan irányba fordul, akkor mondd el, hogy írtál erről egy könyvet.

– Telefon: Ha jobban szeretsz beszélni, mint írni, akkor chat helyett hívd fel.

– SMS: Ez egy olyan üzenet, amit mindenki megnyit. És ma már okostelefonon linket is tudsz bele tenni, amire ő rá is tud kattintani és meg is tudja rendelni a könyvedet.

– Levél: Mikor kaptál utoljára postán levelet (nem hivatalosat hanem személyeset)… Ugye? Ez ma az online világban igazi különlegesség. Te is meglepődnél, ha egy barátod nem e-mailt, hanem levelet írna neked. Írj kézzel. Igen, sok idő, de sokkal ütősebb. A kézírás mellé betehetsz egy szórólapot is a könyvedről. Csináld rendszeresen. Csak akkor lesz eredménye. Ha elküldesz 10 üzenetet, akkor ne várd, hogy hosszú sorokban fognak állni a könyvedért.

2. Személyes ajánlások Kérdezd meg a barátaidat, hogy tudnak e valakiről, akit érdekelhet a könyv. Ha nem teszed fel a kérdést, akkor a legtöbb embernek ez eszébe sem jut. De ha kérdezel, akkor elkezd rajta gondolkodni és így eljuthatsz új érdeklődőkhöz.

3. Facebook saját csoportEgy Facebook csoport talán a legjobb ingyenes megoldás, hogy a lehető legtöbb érdeklődőt elérd. De ez olyan, mint egy virág. Rendszeresen kell gondozni, különben elhervad.
Ha FB csoportot hozol létre, akkor azt azzal a céllal tedd, hogy segítsd a közösségedet.
Adj nekik tippeket, tanácsokat. Hetente többször tegyél fel hasznos és érdekes tartalmat.

Alapvetően bárhol kommunikálsz, három dolgot kell tenned felváltva:

– Taníts!
Adj értékes tudást a közönségednek, ami segíti őket az életükben, a problémáik megoldásában.

– Szórakoztass
Ha viszont nem akarod, hogy elunják magukat és “átkapcsoljanak” másik csatornára, akkor nem elég a hasznos infó. Szórakoztatnod is kell őket. Erre a legjobb a sztorizás.

– Adj el
Ha nem adsz el. Ha mindig csak arra vársz, hogy majd maguktól kitalálják, hogy jé, itt venni is lehet valamit, akkor nem fogsz könyveket eladni. Szeretni fognak, imádni fognak, téged fognak megkeresni minden kérdésükkel, de ha nem adsz el, akkor éhen fogsz halni.

A fenti háromnak az aránya nagyon fontos: Ha nagyon matekozni akarnám, akkor azt mondanám, hogy 
2 rész tanítás
2 rész szórakoztatás
1 rész eladás
A tévében vagy a rádióban is egy órában kb. 50 perc szórakoztató műsor van és 10 perc reklám.

Ha igazán zseniális szintre akarod emelni a kommunikációdat, akkor taníts szórakoztatva. Ebben szerintem Magyarországon Dr. Lenkei Gábor az egyik legjobb. Nézd meg egy előadását. 1,5 órán keresztül képes lekötni a közönséget hasznos információkkal, de úgy, hogy közben jól szórakoznak.

Ha van kedvenc csoportod, akkor figyeld meg, hogy mi az amiért szereted.
Csinálj kihívást! Azt szeretik az emberek.

4. Facebook tematikus csoportok – segítségnyújtásEz egy kicsit melós. Akár több hét vagy több hónap is lehet a megtérülési ideje, de nagyon jó eredményeket érhetsz el vele, ha jól csinálod. Viszont ha rosszul, akkor jó eséllyel kivágnak a csoportból.
Ez a módszer jól működhet fórumokon is, ahol az emberek kérdeznek, megoldást keresnek a problémáikra.

Tehát: a lényeg az, hogy figyeled a csoport beszélgetéseit, és ha valaki olyan kérdést tesz fel, amire tudod a megoldást, akkor írsz és segítesz.

Egy idő után megismernek és megkedvelnek. Lesznek, akik meg fognak keresni privát üzenetben, hogy segíts nekik. Nekik már bátran felajánlhatod a könyvedet.

Ha a csoport lehetővé teszi, akkor tehetsz fel olyan posztokat vagy blogcikket, ami kapcsolódik a csoport témájához és segíti a tagokat.

Én az ilyet kifjezetten támogatom ebben a csoportban. Szóval ha van olyan blogcikked, ami segítheti a tagokat a könyvírásban vagy könyveladásban, akkor oszd meg bátran.

A blogcikkbe persze már beteheted a saját könyved hirdetését.

Fontos! Nem kezded el a csoportban ész nélkül hirdetni a könyvedet, mert azt általában nem nézik jó szemmel, ha az általuk felépített közönségnek tolod a reklámot. Ez a rossz út, és ezért kirakhatnak, ha túl pimasz vagy.

5. Facebook élő videóSaját oldalon vagy saját csoportban. Esetleg témához kapcsolódó csoportban (ha engedi a csoport tulajdonosa) az élő videó rengeteg emberhez el tudja juttatni az üzenetedet.

Hatalmas érv mellette, hogy értesíti az összes ismerősödet, arról hogy élő videót csinálsz épp.

Ezzel érheted el a legtöbb embert.

Ha Facebook csoportban csinálod, akkor a csoporttagok kapnak róla értesítést.

Én épp most végzek egy online tanfolyamot, ami a Facebook élő videózásról szól, szóval hamarosan lesznek bejelentkezéseim. 🙂

Nem kell hozzá semmi bonyolult szerkezet. Egy sima okostelefonnal meg tudod csinálni. A világításra érdemes odafigyelni, mert az sokat javíthat vagy ronthat rajta. Vagy nappal csináld, vagy rendesen világítsd meg magad, hogy ne legyen kripta-hangulata a videónak. 🙂

6. PartnermarketingEz hosszú távon egész jól tud működni. A lényeg, hogy találsz olyan partnereket, akikkel közösen ajánljátok egymást.

Példa: Jack írt egy könyvet a Facebook marketingről. Van egy partnere, Frank, aki írt egy könyvet az Instagram marketingről. 
Jack tesz egy kupont a könyvébe, amivel az olvasó Frank könyvét kedvezményesen tudja megvásárolni.
Frank tesz egy kupont a könyvébe, amivel az olvasó Jack könyvét kedvezményesen tudja megvásárolni.

Hasonló közönségre céloznak, de nem konkurensei egymásnak.
Gondold ki, hogy ki lehetne a partnered, akivel így együtt tudnál működni.
Készítsetek kuponokat, és tegyétek be egymás könyvébe. Ez lehet akár egy esztétikus könyvjelző is, amiért az olvasó külön hálás lesz neked, és nem fogja kidobni sem, mert hasznos. Amikor becsukja vagy kinyitja a könyvet, mindig ott lesz előtte a kuponod, rajta a könyved honlapjának a címével.

7. PólóMa már sok helyen lehet pólót feliratoztatni. Pár ezer forintért adnak egy pólót és bármit ráírnak.
Készíttess egy egyedi pólót nagy, jól olvasható betűkkel, és ilyen szöveget írj rá:

ELADTAM EGY HÓNAP 
ALATT 1000 E-BOOKOT
KÉRDEZD MEG HOGYAN!

Ezt írd át a saját témádra. A pólót vedd fel ha mész a postára, ha mész a boltba, ha olyan helyen jársz, ahol emberek fognak állni és várni melletted.
Ha konferenciára mész, akkor döntsd el, melyik jobb: öltönyözni, kosztümözni, vagy felvenni egy pólót (akár többen is a barátaiddal, munkatársaiddal) és több száz embernek hirdetni a könyvedet.

8. Barter2004-ben, amikor elkészítettem az első honlapkészítő rendszeremet, megkerestem egy kerékpárszaküzletet, és megkérdeztem, hogy érdekli e őket egy csere? Bringát webáruházért. 🙂

Érdekelte őket. Én elmentem, elhoztam a bringát, ők pedig kaptak egy webáruházat tőlem.

Pár hete voltam egy előadáson, ahol beszélgettem egy másik résztvevővel. Elmesélte, hogy van neki egy online tanfolyama. Ez pont az a téma volt, ami engem érdekel. Megkéredeztem, hogy érdekli-e egy csere? A tanfolyama egy konferencia VIP jegyért.

Érdekelte. Én megkaptam a tanfolyamot, ő pedig jön a konferenciára.

Egy barátomnak megjelent a könyve pár hete. Megkérdeztem, hogy a könyvéért cserébe egy konferenciajegyet elfogad? Igent mondott. Megkaptam a könyvét. Jön a konferenciára.

Az elmúlt 15 évben rengeteg barterüzletet kötöttem. Bringát, tanfolyamot, gyerekülést, hirdetést, sőt egy teljes nyaralást is szereztem így.

Te kivel és mire tudnád elcserélni a könyvedet?

9. Konferenciák, kiállítások – kapcsolatépítésHova jár a könyved közönsége?
Milyen konferenciákra megy?
Milyen kiállításokra?
Menj el Te is ezekre és építs kapcsolatot. Tárazz be egy rakás névjegykártyát, amin rajta van a könyved rövid de ütős bemutatója és a honlapod webcíme, ami könnyen megjegyezhető.

Beszélgess, érdeklődj, és ha olyan résztvevővel beszélsz, akinek úgy érzed, hogy a könyved segíthet, annak add oda a névjegykártyát.

Amit ne csinálj: NE kezdd el osztani a névjegyedet mint egy szórólapot. Beszélgess, építs kapcsolatokat, szerezz olvasókat, partnereket, csinálj barterüzleteket.

10. Konferenciák, kiállítások – standbérlésIgen, ezért ki kell fizetni a helypénzt, de ha a megfelelő helyen, a megfelelő célközönségnek viszed el a könyvedet, akkor bőségesen megtérülhet.

Ez annyiban jobb, mint a tegnapi, hogy itt kipakolhatod a könyvedet, és több száz potenciális olvasód láthatja.

Nézz szét, milyen konferenciák lesznek a közeljövőben, ahova elmegy a célközönséged. Bérelj ki egy standot, és vigyél magaddal 100 könyvet.

Készíts kérdőívet, és kérd meg az embereket, hogy válaszolják meg a kérdéseket, cserébe pedig kínálj fel valamit (e-bookot, sorsjegyet, kedvezményt stb.)

11. Konferenciák, kiállítások – előadókéntSzakértője vagy a témának?
Keress olyan rendezvényeket, ahol elő tudsz adni, és ajánld fel az előadásodat.
Cserébe kérd azt, hogy bemutathasd a könyvedet, esetleg kérj egy kiállítói standot.

A KÖNYV 2019 konferencia előadói cserébe azért, hogy megtartották az előadásukat kaptak egy kiállítói standot a konferencia előterében.
Ott volt 1000 ember. Gondolhatod…
Volt olyan előadónk, akinek 2M Ft bevétele lett azon a napon!

Ez még pénzbe sem kerül. Viszont így elérhetsz rengeteg potenciális olvasót.

12. Névjegy gyűjteményHa jártál konferenciákra, kapcsolatépítő rendezvényekre vagy csak sok emberrel találkoztál, akkikel névjegyet cseréltél, akkor tuti van a fiókodban egy nagy kupac névjegykártya.

Vedd elő, és attól függően, hogy melyik szimpatikusabb
– hívd fel őket
– írj nekik SMS-t
– írj nekik levelet
– írj nekik e-mailt

13. BloggerekVan olyan blog, ami a közönségedhez szól, és amiről tudod, hogy sokan látogatják?
Keresd meg a bloggert, és mesélj neki a könyvedről. Ha valóban jó a könyved és megtetszik neki a téma, akkor mindketten nyertek: Te egy ingyenreklámot, ő egy új blogposzt témát.

Ajánlj fel az olvasóinak egy kupont. A Gyöngyi könyvéről a fordit.hu írt egy cikket, és felajánlottunk az olvasóknak egy kedvezményes vásárlási lehetőséget. A valaha volt legmagasabb konverziót (a látogatóknak hány százaléka lett vásárló) értük el ezzel.

A hirdetéseid akkor lesznek a leghatékonyabbak, ha pontosan a célközönségedhez jutnak el. A Hogyan lehetsz milliomos fordító című könyv (www.milliomosfordito.hu) egy fordító közönségnél telitalálat volt.

Ki a Te közönséged? Ki ír nekik?

14. YoutuberekHasonló a bloggerekhez. Van olyan Youtuber, aki a Te közönségednek készít videókat? Keresd meg, és beszélj vele is a könyvedről.

Megkérheted, hogy készítsen veled riportot. Ha nagyon érdekli a téma és el is olvassa a könyvedet, akkor lesz igazán hiteles az ajánlása, mert sokkal jobban, sokkal lelkesebben fog tudni róla beszélni.

15. SzórólapAzt gondolhatnánk, hogy a világ annyira online lett, hogy a szórólapoknak már nincs eredménye. Pedig az igazság pont az ellenkezője.

Mivel a legtöbben már csak online hirdetnek, ezért kevesebben szórólapoznak és így a szórólapoknak több figyelem jut. De ez is egy olyan jószág, amit tudni kell jól elkészíteni, hogy ne a kukában landoljon olvasás nélkül.

A legfontosabb, hogy a szórólap mindig vigye a honlapodra az olvasót.
Legyen rajta a honlapod címe és egy felszólítás, hogy keresse fel a honlapot.

Ha jó a könyvednek a címe, akkor az lehet szórólap címsora. Ez pedig ugye alapelvárás ha jó marketinget akarsz. A címnek már fel kell keltenie a kíváncsiságot.

A “Hogyan lehetsz milliomos fordító?” vagy
a “Hogyan adtunk el 1000 e-bookot egy hónap alatt” címek azonnal elmondják, hogy mire számíthat az emberünk.

A könyv 3D-s fotója is legyen a szórólapon, és ha bevállalod, akkor a Te fotód is. Ha elfogadsz egy tanácsot, vállald be, mert ezzel lesz emberi a kommunikáció.

16. AjándékA könyved valaki más ajándéka az ő ügyfeleinek.
2010 környékén jártunk, amikor egy barátom felajánlotta, hogy a könyvéből vegyek egy nagyobb mennyiséget kedvezményesen, és adjam ajándékba az ügyfeleimnek.
Mivel az ügyfeleimnek a könyv nagyon értékes volt, ezért csináltam egy akciót, amiben azt ajánlottam fel nekik, hogy ha most vásárolnak, akkor ajándékba megkapják a könyvet.
És mivel a könyv csábító volt, ezért vásároltak.

Így mindenki jól járt. 
A barátom eladott sok könyvet.
Az ügyfeleim megkapták ajándékba a vásárlásuk után.
Nekem pedig az ajándékok miatt az akcióban sok bevételt jött be.

A KÖNYV 2019 konferencián a MarketingAmazing csapatától vásároltam sok könyvet, amit azok a látogatók kaptak ajándékba, akik egy videón elmondták, hogy mennyire tetszik nekik a konferencia.

Te kivel tudnál hasonló együttműködést létrehozni?

17. Gyakorikérdések.huHányszor futottál már bele amikor a Google keresőjével valamire kerested a választ? Én már rengetegszer.
Ez egy plusz lehetőség neked, hogy kis időn belül Te is megjelenj a találatok között.
Első lépésként regisztrálj be. Válassz egy olyan felhasználónevet, ami jól kommunikálja, hogy Te ki vagy.

Ezután keress olyan kérdéseket, amelyek a könyved témájához kötődnek, és
éééés…nehogy elkezd nyomni a reklámot, mint süket a csengőt, mert kiraknak mint azt a bizonyos macskát. 🙂

A jó stratégia az, ha elkezdesz segíteni. Válaszolsz a kérdésekre. Hasznos válaszokat adsz, és így előbb-utóbb a válaszaid bekerülnek a keresőbe, és ha valaki ezzel kapcsolatos témára keres rá, akkor a Te válaszaid fogja megtalálni. 

Előadó

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com