„Messziről jött ember azt mond, amit akar.”

Így van ezzel a te látogatód is. Nem elég arról beszélni, hogy milyen jó a te könyved. Még az sem elég, ha elmondod, hogy neki miért jó. El kell érned azt is, hogy megbízzon benned.

Hogyan tudod felépíteni a bizalmat?

Ennek eléréséért az értékesítési folyamat során több bizalomépítő elemet is használunk:

  1. A honlap megjelenése
  2. Fotó, ami téged ábrázol
  3. Videó, amin te beszélsz – igen, bátraké a szerencse. A statisztikák szerint a videós oldalak 80%-kal eredményesebbek.
  4. Kapcsolati infók: e-mail cím, honlap üzemeltetőjének adatai, kapcsolatfelvételi űrlap, telefonszám
  5. A honlap webcíme
  6. Ügyfelek ajánlásai: Sok!
  7. Garancia
  8. Helyesírás

Nézzük ezeket is egyenként:

1. bizalomépítő elem: A honlap megjelenése

Abban a pillanatban, ahogy a honlap megjelenik a látogató előtt, benne tudat alatt azonnal kialakul egy benyomás. Ez fogja meghatározni az alapvető hozzáállását az üzenetedhez.

  1. A honlapod mit tükröz? Professzionális vagy amatőr munkát? Azok a honlapkészítési technikák, amiket tanítok majd neked, lehetővé teszik, hogy professzionális megjelenésű honlapot készíts pár óra tanulás után. 
  2. A színek milyen hangulatot alakítanak ki? Harmóniában vannak a célcsoporttal és az üzenettel? Ne használj sötét háttéren világos betűket. Az a kalóz oldalakra jellemző, és egy olyan célcsoportot vonz, amelyik nem igazán szeret fizetni a dolgokért.
  3. Átlátható az oldal? Vezeti a látogató tekintetét, vagy egy zűrzavaros katyvasz, és azt sem tudja, hova nézzen? Pontosan meg fogjuk majd tervezni, hogy a honlapra érkező látogató mit lásson először, és ezután milyen lépéseken menjen végig. 
    Ha engeded, hogy ő döntse el, merre megy (pl. egy menüvel), akkor kiadod a kezedből az irányítást. Egy értékesítési oldalon egy cél van, és egyút, ami oda vezet. 
  4. Olvasható a szöveg? A betűtípus, a betűméret, a sorköz, a betűk színe könnyű olvasást tesz lehetővé? A háttér nem teszi olvashatatlanná? Monitoron javaslom a talp nélküli betűtípust, mint ez is, amit most olvasol. A betűméret olyan legyen, hogy az idősebbek vagy a gyengébben látók is el tudják olvasni. A betű színe ne olvadjon bele a háttérbe. Fehér alapon fekete vagy sötétszürke legyen a szöveg. Ha színes hátteret használsz, akkor is ügyelj, hogy az olvashatóság megmaradjon. 
    Ne használj olyan színeket vagy színkombinációkat, amelyektől káprázik a látogató szeme. A sorköz legyen 1,5-re beállítva. A háttér lehet fotó vagy valamilyen absztrakt minta, de itt is ügyelj arra, hogy ne menjen az olvashatóság rovására.
  5. Mobiltelefonon, táblagépen és monitoron is rendben van a megjelenés? Ezt úgy hívják szaknyelven, hogy reszponzív honlap. Ha csak az egyiken jelenik meg jól, akkor a látogatóid felét elveszítheted. Amiket készíteni fogunk, azok gyönyörűen fognak kinézni minden eszközön. Nem hagyunk veszni egyetlen látogatót sem.

2. bizalomépítő elem: Fotó, ami téged ábrázol

Tudjon a látogató a szemedbe nézni. Fontos, hogy: 

  • Jó minőségű kép legyen. Manapság már a legtöbb mobiltelefonnal is remek képeket lehet készíteni, de ha tudsz profi fotóst, aki készít rólad profi képet, akkor az legyen.
  • Közeli kép legyen. Ne olyan, amit egy hegytetőről készítettek, miközben te a völgyből integettél. 🙂
  • A képen látszódjon az arcod, a szemed (napszemüvegért hibapont jár)
  • Legyen jól megvilágítva. Ne valami hajnali háromkor a kisszobában, félhomályban, laptopkamerával készített fotó legyen.
  • Legyél jól öltözött. Ing, öltöny, blúz, kosztüm oké. Atléta, pizsama, metálos póló, szegecses bőrdzseki, stb. felejtős.
  • Mosolyogj! A komor ábrázat nem kelt bizalmat.

Ez pont olyan, mint amikor találkozol valakivel, és kialakul rólad az első benyomás. Ez nagyban hozzájárul a bizalom vagy a bizalmatlanság kialakulásához. A bizalom nagyon függ attól is, hogy a te célközönséged kiben bízik meg. Van, aki egy orvosban, van, aki egy rocksztárban. Ehhez igazítsd a megjelenésedet.

3. bizalomépítő elem: Videó, amin te beszélsz

Ez bizony igényel némi bátorságot. A legtöbb ember már a videó gondolatától is lefagy, lámpalázas lesz. Viszont ezt lehet gyakorolni, és szép lassan hozzá fogsz szokni a kamerához.

A videókészítésre is vonatkozik a fotós szabályok közül a legtöbb. Amire itt még ügyelj: 

  1. Gyakorolj, amíg már természetesen tudsz beszélni. Ne legyél robot. Az annyira kiábrándító tud lenni.
  2. Készülj fel rendesen. Tervezd meg, írd le, és gyakorold be a szöveget, mielőtt elkészíted a felvételt. A sok öööö szintén nem tesz jó a bizalomkeltésnek.
  3. Nézz a kamerába. Beszélj a nézőhöz.
  4. Ügyelj a hangokra. Ne legyenek háttérzajok. Autók, építkezés, budilehúzás, gyereksírás, szomszéd szobából áthallatszó nevetgélés.

A statisztikák azt mutatják, hogy a videók átlagosan 80%-kal képesek megdobni egy honlap eredményességét. Nem mindegy, hogy ugyanannyi idő, pénz és energia befektetésével 100 000 forint bevételt érsz el vagy 180 000 forintot.

4. bizalomépítő elem: Kapcsolati infók

Ha kérdése van a látogatónak, el tud-e érni téged?

Ez törvényi előírás is. De minél inkább elérhető vagy, annál erősebb bizalmat építesz.

Egy üzenetküldő űrlap a minimum. Erről eszembe jut egy régi poén, még a honlapkészítő rendszerem időszakából. Ki volt téve egy üzenetküldő űrlap, de mellette ott volt az e-mail címünk is. Kinek melyik szimpatikus. Hát az egyik látogató úgy gondolta, hogy a kapcsolatfelvételi űrlapon az e-mail címhez nem az ő címét, hanem a miénket kell beírni…
Meg is kaptuk a kérdését, de megválaszolni ugye nem tudtuk, mert akkor magunknak írtunk volna levelet. 🙂

Azóta én nem kapcsolati űrlapozok, hanem kiteszem az e-mail címünket. Egy jól kinéző e-mail cím önmagában is hozzájárul a professzionális kép kialakításához. Ne gmail-es cím legyen. Ha van saját domain neved, akkor te, vagy a tárhelyszolgáltatód, vagy a programozód tud készíteni neked céges e-mail címet. Pl.: info@cegnev.hu 
Ez sokkal komolyabb hatást kelt.

Chat: ha a látogató be tudja írni a kérdését, és azonnal választ kap, azzal gyorsan nagy szimpátiát tudsz elérni.

A telefonszám a legjobb. Ha azt kiteszed, és azon el tudnak érni, az építi a legerősebb bizalmat ezek közül az elemek közül.

5. bizalomépítő elem: A honlap webcíme

(domain név)

Legyen saját domain neved.

Ne tedd ingyenes tárhelyre a honlapodat. Tudom, hogy olcsóbb így elindulni, de ha 100 látogatónként csak egyet elveszítesz emiatt, akkor ez 1000 látogatónál 10 vevőt jelent. Megspórolsz 2000 forintot, és elbuksz 20-30 ezret.

Egy saját .hu végű domain nevet már 2000 Ft körül meg tudsz vásárolni.

A domain ne a céged neve legyen! 

Inkább az értékesítési oldalad tartalmával legyen összefüggésben.

Mint nekünk a www.milliomosfordito.hu, vagy ehhez a könyvhöz a www.1000ebook.hu.

Olyan nevet válassz, amit bárki könnyen meg tud jegyezni. Az alexestarsa2000bt.ws nem ilyen. 🙂 

De a boldoggyermeketnevelek.hu vagy a fogyasjojonelkul.hu már igen.

Ha elsősorban magyar a célközönséged, akkor .hu végű domain nevet válassz. Ha nemzetközi piacra mész, és több országban jelen leszel, akkor angol legyen a név, és .com a végződés.

Az előző ponthoz visszatérve: saját domain névhez tudsz saját e-mail címet készíteni. Használd!

6. bizalomépítő elem: Ügyfelek ajánlásai

Szerintem az összes közül ez a legütősebb. Ez az, amikor nem te mondod magadról, hogy király vagy, hanem valaki más ajánl téged.

Kérj a vevőidtől ajánlásokat. Kérd meg őket, hogy ne csak azt írják le, hogy tetszett és jó volt, hanem ha volt konkrét hasznuk, eredményük, nyereségük, akkor arról is írjanak.

Ezek nagyon meggyőzőek tudnak lenni, mert valójában hasonló eredményeket vár el a többi látogató, és ha látja, hogy másnak már sikerült elérni, akkor felébredhet benne a vágy, hogy ő is elérje.

  1. Mindig kérd a vevőd engedélyét arra, hogy megjeleníthesd a véleményét a nevével vagy a neve kezdőbetűivel. 
  2. Ha ad hozzá fotót is, az még ütősebb. 
  3. Ha pedig készít egy videót, amin elmondja az ajánlását, az tökéletes.

Ha olyan személytől tudsz ajánlást szerezni, aki a közönséged szemében véleményformáló, akkor az maga a mennyország.

Folyamatosan gyűjtsd és használd ezeket a visszajelzéseket.

7. bizalomépítő elem: Garancia

Ha már sikerült elérned, hogy a honlap felkeltse a látogató érdeklődését, vágyát arra, hogy elolvassa a könyvedet, akkor még mindig ott van a félelem attól, hogy vajon az lesz-e a könyvben, amire számít? Vagy kap egy összecsapott, gagyi PDF-et, amit két Google kereséssel maga is megtalál a neten?

Senki nem szeret értéktelen vacakokért fizetni. Te sem, én sem, a látogatód sem. És annyi a lehúzás, átvágás a neten, hogy okkal félnek az emberek. Ezt a félelmet tudod sokaknál hatástalanítani egy jó garanciával. 

Mi minden könyvünkre 100%, kérdezés nélküli pénz-visszafizetési garanciát vállalunk. Ha úgy érzed, hogy ez a könyv nem jön be neked, akkor csak írsz egy e-mailt nekünk, és visszakapod a pénzedet.

A sztori-könyvben már írtam a garanciáról és az azzal kapcsolatos félelmekről. Sokkal jobban megéri bevállalni a garanciát, mint hagyni elveszni a bizonytalankodókat.

Ha jó a könyved, akkor nagyon kevesen fognak élni a garanciával. De ha hosszú távon sikeresen akarsz írásból, és könyveladásból megélni, akkor nincs sok választásod, jól kell írnod. Egy gagyi könyvet eladhatsz jó marketinggel pár száz embernek. Aztán a közönséged már tudni fogja, hogy tőled soha többé nem szabad vásárolni.

8. bizalomépítő elem: Helyesírás

A helyesírás fontosságát a sztori-könyvben már kifejtettem. 

Ezt a pontot szokták a leginkább elhanyagolni az írók. Aztán próbálnak tekintélyt építeni egy szakkönyvvel, és a helyesírásukkal pont az ellenkezőjét érik el. A közönségük a rengeteg hiba miatt komolytalannak titulálja őket.

Ne rúgj öngólt egy ilyen hibával. Ha azt akarod, hogy komolyan vegyenek, akkor nézesd át egy, a nyelvet kiválóan ismerő és a nyelvhelyességben jártas emberrel a szöveget. Ha elküldöd tesztolvasásra a könyvedet pár barátodnak, akkor biztos lesz olyan is, aki magától felajánlja, hogy kigyűjti belőle a hibákat.

Előadó

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com