Hatszoros jövedelem magánkiadással

Hogyan érhetsz el hatszor akkora jövedelmet a könyved kiadásával, ha egyedül adod ki, mint ha megbíznál vele egy kiadót?

Persze az ember fejében azonnal megszólal a kis hang, hogy jó jó, hogy hatszor annyit, de…

…ez biztos bonyolult.

…ehhez rengeteg pénzt kell befektetni.

…mi lesz ha nem veszik meg, és elúszik a befektetett pénzem?

…a kiadók mégiscsak jobban értenek hozzá, hiszen ők ezt csinálják nap mint nap.

Szeretném eloszlatni ezeket a tévhiteket és félelmeket.

Bonyolult?

Nem létezik olyan, hogy bonyolult. Olyan létezik, hogy tudom vagy nem tudom. Ha nem tudom, akkor még a vasalás is bonyolult (nekem az…nem nevet 🙂 ). Ha tudom, akkor viszont egyszerű. Csak gondolj a saját szakmádra. Ami másnak talán bonyolultnak tűnik, az neked valószínű, hogy mindennapos rutinmunka.

Én programozó vagyok, és emlékszem, amikor először láttam valakit számítógépet programozni. Teljesen le voltam lombozva, hogy “én ezt biztos nem fogom tudni megcsinálni”. Egy hét múlva megcsináltam sokkal jobban.

Több tucatszor néztem végig, ahogy az emberek leértékelik a saját képességeiket ugyanígy, hogy “ez nagyon bonyolult, ők nem fogják tudni megcsinálni”. Majd pár óra tanulás után lelkesen mutatták, hogy milyen ügyesen megcsinálták. Aztán ahogy lépésről lépésre végigvittem őket az úton, már ragyogott a szemük, büszkék voltak magukra, és boldogok voltak, mert tudták, hogy egyedül ki tudják adni a saját könyvüket.

“Nem létezik olyan, hogy bonyolult. Olyan létezik, hogy tudom vagy nem tudom.”

 

Ehhez rengeteg pénz kell?

Amikor utánajár valaki, hogy mire van szükség a könyve kiadásához, akkor általában horror-összegekkel találkozik, és ezek sokszor elveszik a kedvét az egésztől. Százezres grafikusi, szerkesztői munkák. Milliós nyomdai költségek. Aztán a könyvesboltok meg lenyúlják a bevétel felét. A kiadókról nem is beszélve. Mi marad belőle? Várjuk ki a végét…

Valamit be kell fektetni, ez tény. De ez nem feltétlenül kell, hogy pénz legyen. Ha neked több időd van, mint befektetni való pénzed, akkor ez a rész tetszeni fog.

6 fő lépésből fog összeállni a könyveladásod. Ezt a 6 lépést kell megtanulnod, majd fejlődnöd benne. Mindegyik mellé odaírom, hogy kb. mennyi tanulás és gyakorlás kell hozzá. Egyelőre nem a professzionális könyveladásról beszélünk, hanem arról, hogy feltedd az első lépcsőfokra a lábad: el tudd adni az első 500-1000 könyvedet. Aztán ahogy fejlődsz, mindegyikben egyre jobbá és jobbá válsz és egy nap azt fogod észrevenni, hogy a következő könyved 6 lépését pár nap alatt összerakod.

1. lépés: Felmérés. Kideríteni, hogy mire van igény, mire van vevő, mi az amit meg is fognak vásárolni. Ez végtelenül egyszerű. Megkérdezel 50-100 embert, a válaszokat összegyűjtöd, és látni fogod, hogy megéri e belevágni vagy sem. Én a könyvemet, ami már közel 8millió Ft bevételt hozott úgy “mértem fel”, hogy kitettem a Facebook oldalamra, hogy “Írjak egy ilyen és ilyen könyvet? Ha lenne megvennéd?”. És a kb. 50 “igen” válaszból azt gondoltam, hogy ez eladható lesz. (Tanulási idő: 2 nap)

2. lépés: Szerkesztés. Meg kell tanulnod a könyvedet úgy megszerkeszteni, hogy az valóban könyvnek nézzen ki. Tudsz Word-ben szöveget írni? Akkor még kb. fél órát kell tanulnod ahhoz, hogy ezt könyv formára tudd szerkeszteni. (Tanulási idő: 1 nap)

3. lépés: Borítókészítés. El kell készítened egy olyan borítót, ami eladja a könyvedet. “Ó jaj, én nem értek az ilyen grafikai kütyükhöz.” Ahogy egy barátom mondaná: donwörizzél 🙂 (ne aggódj)! Mutatok neked olyan online elérhető borítókészítő szoftvert, amivel pár dollárért elképesztően jó könyvborítókat tudsz készíteni. Sőt, több száz előre elkészített borítóból választhatsz, csak a címet és a szerzőt kell átírnod és kész is vagy. (Tanulási idő: 2 nap)

4. lépés: Honlapszöveg-írás. Ezzel kell egy keveset foglalkozni. Nem lehet csak odacsapni, hogy “ittakönyvem, ócsónadom, vegyedmeg”. De ha letenném eléd azt a 18 lépéses sablont, ami alapján meg lehet írni, akkor mindenféle egyéb magyarázat nélkül pár nap alatt elkészülnél vele. (Tanulási idő: 5 nap)

5. lépés: Honlapkészítés. Na ezen szoktak sokan megfenekleni, pedig ez az igazi élmény. A páromnak – aki soha nem készített még honlapot – megmutattam, hogyan kell szerkeszteni és 45 perc (!) tanulás után olyan honlapot készített, ami simán veri a neten található honlapok 80%-át. És mivel szuperkönnyen elsajátítható, ezért hatalmas élmény is amikor ezt megtanulod. Ha most leülnék melléd, és megmutatnám, hogyan kell csinálni, akkor 24 óra múlva ehhez hasonló honlapot tudnál készíteni minden  gond nélkül. (Tanulási idő: 3 nap)

5. lépés: Hirdetésszöveg-írás. Oké, akkor van egy könyvünk, szép borítóval. Valahogyan tudatni kellene ezt a világgal. De ahhoz, hogy oda is figyeljenek ránk, tudni kell jó szöveget írni. Elárulom neked a mi üzletünk legnagyobb titkát. Ha az egész cikkből csak ezt jegyzed meg (és alkalmazod is), már sikeres lehetsz! Nagyon sokat sztorizunk. A honlapunkon és a hirdetéseinkben is. Az emberek imádják a sztorikat, mert azt értik, azzal tudnak azonosulni, és annak nincs izzadságszaga. Figyelem a legprofibb üzletembereket és azt látom, hogy sztoriznak, sztoriznak, sztoriznak… (Tanulási idő: 3 nap)

6. lépés: Hol hirdessünk? Manapság rengeteg lehetőség áll a rendelkezésedre, hogy ingyen vagy akár olcsón rengeteg embert elérj. Én a Facebookon, a saját oldalamon több száz könyvet adtam már el. Az Instagram szintén jó csatorna lehet. Bátrabbaknak a Youtube aranybánya lehet. Vagy találhatsz partnereket, akik kiüldik az e-mail listájukra. Az egyik könyvünket úgy indítottuk el, hogy kitettük a saját Facebook oldalunkra (a párom és én is), valamint 5000 Ft-ért meghirdettük szintén a Facebookon. Az első nap eladtunk így 20 könyvet. Az ebből befolyó pénzt vissza is forgattuk hirdetésre és másnap kétszer annyit adtunk el. Az első hónapban így több, mint 1000 könyvet rendeltek tőlünk. Erre kell a legtöbb időt szánni, mert ezzel fogod a legtöbb időt tölteni. (Tanulási idő: 7 nap)

“Valamit be kell fektetni, ez tény. De ez nem feltétlenül kell, hogy pénz legyen.”

 

22 nap tanulás, gyakorlás. És akkor jön a költői kérdés:

Melyik éri meg jobban?

Rohangálni egyik kiadótól a másikig, hogy végre valaki adja már ki a könyvedet, és ezért 5-12% szerzői jogdíjat kapni?

Vagy…

22 napig tanulni, kiadni a könyvedet egyedül, és akár a hatszorosát is megkeresni?

Igen…tudom, a kis hang megint suttog: de mi a garancia arra, hogy meg is fogják venni? Az első pont: a felmérés, amit sokan kihagynak, aztán csodálkoznak, hogy pofára esnek. Az, hogy valakit lelkesít egy téma még nem garancia arra, hogy mások is lelkesedni fognak érte. A jól végzett felmérés az egyetlen garancia arra, hogy olyan könyvet fogsz írni, amit aztán meg is fognak venni.

Na jó, de a nyomdaköltséget hogy fogom megúszni?

Erre két megoldást is mutatok neked:

1. Az első pár száz könyvedet áruld e-book formában! Mi csak e-bookokat árulunk. Sok embernek a fejében van egy olyan téves elképzelés, hogy az emberek csak papírkönyvet szeretnek vásárolni. A saját eladásaink azt mutatják, hogy az emberek 90%-ának teljesen mindegy, hogy papírkönyv vagy e-book. Ha érdekli akkor megveszi.

 2. Csinálj elővásárlást! Készítsd el a honlapot és hirdesd meg, hogy aki előre megveszi, az kedvezménnyel megkapja. Az én könyvemet 2018 január elején meghirdettem, és mire elkészült (február eleje) már ott volt több, mint egymillió forint a számlán. Ebből akár lehetett volna nyomdát is fizetni, de én ugye e-book párti vagyok. 🙂

 

“Melyik éri meg jobban?

Rohangálni egyik kiadótól a másikig, hogy végre valaki adja már ki a könyvedet, és ezért 5-12% szerzői jogdíjat kapni?

Vagy…

22 napig tanulni, kiadni a könyvedet egyedül, és akár a hatszorosát is megkeresni”

Mi lesz ha nem veszik meg, és elúszik a befektetett pénzem?

Igazából erre a kérdésre az előző pontnál már több választ is adtam. De nézzük meg, hogy miért “no para”?

Ha a fenti 6 lépést megtanulod, akkor megspórolod a szakember-költséget. És ha szeretsz írni, akkor imádni fogod, mert mindegyik, alkotó, teremtő tevékenység, mint az írás.

Ha első körben e-bookot készítesz, akkor a nyomda miatt sem kell aggódnod. És meg fogják venni, erre több ezer e-book eladásunk a bizonyíték. Mert…
  

“Az emberek 90%-ának teljesen mindegy, hogy papírkönyv vagy e-book. Ha érdekli akkor megveszi.”

A kiadók mégiscsak jobban értenek hozzá, hiszen ők ezt csinálják nap mint nap.

Ez igaz. Legalábbis részben.

Nézzük, hogyan áll egy kiadó az új könyvekhez:

Rengeteg írótól kapnak könyvet, amiről villámgyorsan kell eldönteniük, hogy eladható lesz-e vagy sem. A Harry Pottert sem az első megkeresett kiadó adta ki. Lehet egy jó könyved egy (vagy több) túlterhelt vagy a témádhoz nem értő embernél, akinek döntenie kell róla, és dönthet úgy, hogy ez nem eladható, és kapsz egy elutasítást, amit kudarcként élsz meg. Pedig lehet, hogy írtál egy Harry Pottert…

Kiadói szinten nem létezik olyan, hogy egy könyvbe túl sok marketinget fektetnének. Ők abból élnek, hogy évente több ezer új könyvet adnak ki. Ezeket kipakolják a boltjaikba, aztán majd jönnek a vevők és vesznek ami tetszik. Ne gondold, hogy nagy plakátokon és hirdetésekben fogják a könyvedet “tolni”. Ott lesz a boltokban, aztán vagy veszik vagy nem. Őket ez nem különösebben fogja érdekelni, mert van még másik tízezer, amiből meglesznek az eladásaik.

A kedvenc magyar írómtól hallottam azt, hogy a kiadók éhbérért dolgoztatják a szerzőket. Ez azt jelenti, hogy a könyved eladásai után kapsz 5-12% szerzői jogdíjat. Ez átlagosan 8%, hacsak nem Te vagy Leslie L. Lawrence vagy Vivyan Fable. Ha eladnak egy év alatt 2000 példányt 4000 Ft-ért, az már jónak mondható. De neked ebből a 8millióból megmarad 8%, azaz 640.000 Ft. Ebből nem fogsz megélni egy évig. Bár van aki szerint 47.000 Ft-ból is meg lehet. 🙂

 

De nézzük meg a számokat magánkiadás nézőpontból:

A mi két könyvünk sztorija

1. A “Hogyan lehetsz milliomos fordító?” című e-book.

Ez a könyv több, mint 10millió forint bevételt hozott, több mint 3000 eladással. A kiadásokat levonva megmaradt kb. 7millió forint.

Sztori:

Gyöngyi 17 éve sikeres fordító, és sok kezdő fordító megkereste, hogy segítsen elindulni. Ő pedig órákon keresztül magyarázta, mit hogy kell csinálni. Aztán ezt megunta, és leírta egy dokumentumba. Aztán ha valaki kérte, akkor ezt küldte el neki.
Én mondtam neki, hogy ez bizony egy könyv, amit a jelek szerint (sokan kérték tőle az információt) el is lehetne adni. Így született meg az e-book, amiből az első hónapban eladtunk több, mint 1000 példányt. És ez inspirálta a következő könyvet, amit javarészt én írtam, és amiben a fenti könyv eladásának sztoriját írtam le:

2. A “Hogyan adtunk el 1000 e-bookot egy hónap alatt” című könyv. 

Ennél nemrég léptük át az 1000 eladott példányt. Viszont ezt kiegészítettük választható oktatóvideókkal és egy szoftverrel. Így közel 8millió Ft bevételt hozott. A kiadások levonása után is megmaradt 5millió Ft.

Na ebből már meg lehet élni. 🙂

Mindkettő könyv sikerének alapja az volt, hogy valós igényre, valós érdeklődésre épült. Nem csak lelkesedtünk egy téma iránt, nem csak úgy gondoltuk, hogy ez biztos sok embert fog érdekelni. TUDTUK, hogy ez kell sok embernek.

A fentiek alapján gondold végig, hogy melyik a Te utad. Ha pedig szeretnéd a leggyorsabb tanulási útvonalat választani, akkor mindenképp legyél ott a KÖNYV 2020 – Inspiráció és Marketing Konferencián, mert ott a legjobbaktól tanulhatod meg, hogyan tudsz hatalmas olvasótábort építeni a könyveidnek.

Kattints a gombra a jelentkezéshez: 

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com